web
První klientský rating bank v České republice


Vstřícná banka: Dejte Poštovní spořitelně své vysvědčení - III. čtvrtletí 2018

10. 07. 2018

Vstřícná banka - v rámci projektu prvního klientského ratingu bank, mají i čtenáři serveru Bankovní poplatky unikátní možnost ohodnotit tuzemské banky a vystavit jim své vysvědčení. Přečtěte si jak vstřícná byla mBank a rovnou ji ohodnoťte! ČTĚTE DÁLE!

Při platbách po Evropě už nebude možné zvolit formu poplatku

Od 13. ledna 2018 bude Poštovní spořitelna u převodů do členských států EU/EHP měnit klientem uvedený kód úhrady poplatků OUR nebo BEN na povinný kód úhrady poplatku SHA (poplatky banky plátce hradí plátce, ostatní poplatky hradí příjemce). Plníme tím směrnici Evropské unie (EU) 2015/2366, která se vztahuje na platby ve všech měnách.

Věc už snad bude do budoucna přehlednější. Lidé se totiž často divili, že v případě že jim přijde platba ze zahraničí, tak se jim strhne poměrně vysoký poplatek a to i za odesílatele. Nyní by měla být věc jasnější a poplatky banky příjemce hradí příjemce a poplatky banky odesílatele si prostě hradí odesílatel. Čert vezmi směrnici, která to má zavádět, důležitý by měl být zdravý selský rozum.

TUTO BANKU MŮŽETE OHODNOTIT PŘÍMO ZDE!

postovni sporitelna.jpeg

Rok 2018 přinese nové kybernetické hrozby. Kdo je jimi ohrožen?

Počet hrozeb a rizik v digitálním světě, stejně jako počet úspěšných kybernetických útoků a jejich sofistikovanost rok od roku stoupají. Rok 2018 nebude v tomto ohledu výjimkou, upozorňují renomované společnosti zabývající se digitální bezpečností. Dodržováním několika základních pravidel lze přitom hrozby významně omezit, a proto vám v průběhu roku přineseme seriál článků týkajících se kybernetické bezpečnosti.

Jen ať nás Poštovní spořitelna postraší. Na lidi totiž často nic jiného neplatí, aby se chovali odpovědně. Buď je nutné je postrašit, nebo si prostě musí sami nabýt ústa. Vzdělávání a varování totiž často vůbec nepomáhá. A bez osobní zkušenosti to prostě někdy nejde. Hlavním činitelem přitom není automatická a softwarová bezpečnost banky, ale především přístup klienta, který je nejslabším článkem všech bezpečnostních opatření. Ve velké většině případů si tak za zneužití informací či účtu mohou klienti sami.

Informace k novým službám, které přinese PSD2

PSD2 (Payment Services Directive 2) je směrnice Evropského parlamentu a Rady EU přijatá v roce 2015. Nový zákon o platebním styku č. 370/2017 Sb., který vstoupí v účinnost 13. 1. 2018, převádí tuto směrnici do legislativy ČR.

Technické požadavky pro ověření třetích stran, jednotlivých klientů i pro spolehlivé předávání samotných příkazů mají být detailně definovány tzv. Regulatory Technical Standards – k jejich schválení Evropským parlamentem zatím bohužel nedošlo, právní rámec tak není kompletní.

To je skvělá zpráva ne. Zajímalo by mně, kolik klientů banky ji skutečně četlo. Takto podaná zpráva je úplně zbytečná, protože jí žádný normální a obyčejný člověk nemůže rozumět. Pokud měla banka potřebu takovouto informaci zveřejnit, měla to udělat prostřednictvím vysvětlení a přiblížení svým klientům. Samotné zveřejnění nějakého dokumentu, navíc takového charakteru je pak zcela bezpředmětné a nemá vůbec žádný praktický význam. Pro klienta má pak zcela nulovou vypovídací hodnotu.


 

Autor: Miroslav Zeman


Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři