web
První klientský rating bank v České republice


Nejvstřícnější bankou za rok 2016 se stala Air Bank

22. 03. 2017

Nejvstřícnější bankou za rok 2016 se stala poprvé v historii hodnocení Air Bank. Tato banka nahradila na první pozici Fio banku, která byla v minulosti pětinásobným vítězem tohoto hodnocení. Na třetím místě se usadila Equa Bank.

Air Bank nahradila po pěti letech na prvním místě dosud vítěznou Fio banku a obdržela od odborné poroty, serveru bankovnipoplatky.com a veřejnosti celkové průměrné roční hodnocení 81,9 procent. Jen o jednu desetinu procenta méně získala druhá Fio banka, která obdržela hodnocení 81,8 procenta. S odstupem se na třetím místě umístila Equa Bank se 76,5 procenty.

Na prvních třech nejlepších pozicích se umístily tři nízkonákladové banky. Z tradičních bank se nejlépe umístila Komerční banka na pátém místě, následovaná UniCredit Bank na místě šestém.

Výsledky minulých ročníků projektu hodnocení Nejvstřícnější banka:

Nejvstřícnější banka 2010

Nejvstřícnější banka 2011

Nejvstřícnější banka 2012

Nejvstřícnější banka 2013

(1) GE Money Bank 65,51 %

(1) Fio banka 71,49 %

(1) Fio banka 72,78 %

(1) Fio banka 72,41 %

(2) Poštovní spořitelna 64,12 %

(2) UniCredit Bank 67,77 %

(2) mBank 68,88 %

(2) Air Bank 71,96

(3) Raiffeisenbank 63,33 %

(3) GE Money Bank 67,06 %

(3) Air Bank 68,69 %

(3) UniCredit Bank 68,87 %

Nejvstřícnější banka 2014

Nejvstřícnější banka 2015

Nejvstřícnější banka 2016

 

(1) Fio banka 79,2 %

(1) Fio banka 80,1 %

(1) Air Bank 81,9 %

 

(2) Air Bank 75 %

(2) Air Bank 79,6 %

(2) Fio banka 81,8 %

 

(3) UniCredit Bank 71,9 %

(3) Equa Bank 76,4 %

(3) Equa Bank 76,5 %

 

Zdroj: www.vstricnabanka.cz

Air Bank zabodovala s novinkami

Air Bank v průběhu roku postupně své hodnocení zvyšovala až na 83,9 procenta v posledním čtvrtletí roku 2016. Tato nízkonákladová banka přitom patřila mezi nejinovativnější banky na tuzemském trhu a byla po celý rok velmi dobře vidět.

Banka je také velmi oblíbená u veřejnosti, která jí tradičně dobře hodnotí. Stejně tak byla banka úspěšná u hodnocení serverem Bankovnipoplatky.com, který boduje banky z pohledu výše poplatků a přehlednosti sazebníků. Air Bank je z tohoto pohledu třetí nejvstřícnější bankou, hned za Equa Bank a Fio bankou.

Banka rozšiřuje celorepublikově síť svých bankomatů, kde její klienti mohou vybírat hotovost bez poplatků, včetně využívání bezkontaktních výběrů“, hodnotí Air Bank porotkyně a profesorka na BIVŠ Olga Ortová Šeflová a doplňuje: „Banka také nabídla klientům možnost nového způsobu potvrzování jednorázových i pravidelných plateb pomocí mobilní aplikace. Tato „push notifikace“ jen ťuknutím na displej telefonu je rychlejší, pohodlnější a hlavně bezpečnější, než klasické potvrzování prostřednictvím zadávání SMS kódu.“

V průběhu roku 2016 přišla banka s několika zajímavými inovacemi a novinkami:

-          Zavedení bezkontaktních bankomatů a vybudování sítě vlastních bankomatů. Air Bank svou síť v roce 2016 více než zdvojnásobila na 152 bankomatů a dál ji rozšiřuje. Celkově chce mít Air Bank v Česku více než 300 bankomatů. Klienti přitom mohou bance na speciální online mapě označit, kde by nové bankomaty nejvíce uvítali.

-          Během roku 2016 otevřela tři pobočky a spustila několik novinek, jako například bezpečnější způsob potvrzování plateb přes mobilní aplikaci, nová bezplatná oznámení z mobilní aplikace o pohybech a zůstatcích na účtech, která nahrazují zůstatkové SMS nebo ze strany klientů hodně žádané cestovní pojištění.

-          Vylepšený Šanon, snadnější ovládání, nahrávání účtenek, úpravy na základě přání klientů

-          Refinancování hypoték – prodloužení fixací ze tří na pět let. Klient si v Air Bank může místo fixace zvolit také tak zvanou Pohyblivou sazbu se stropem, kterou nabízí jako jediná banka. Sazba (a tedy i splátka) se mění každý měsíc podle aktuální ceny peněz na trhu. Nikdy však nevyletí nad strop, který je pevně daný na 5 let dopředu. Stále platí možnost předčasně kdykoliv splatit hypotéku bez sankcí.

Fio banka po pěti letech na druhém místě

Fio banka v roce 2016 spadla poprvé po pěti letech, kdy byla suverénně nejvstřícnější bankou, na druhé místo. Za první Air Bank zaostala pouze o desetinu procenta a získala průměrných 81,8 procenta. Její hodnocení mělo v průběhu celého roku stoupající tendenci, přičemž druhé pololetí bylo výrazně úspěšnější, než pololetí první.

Banka v průběhu roku 2016 dále zkvalitňovala své služby, zejména v oblasti investic, hypotečních úvěrů, svého elektronického bankovnictví, nebo bezpečnosti plateb. Překročila hranici 650 000 klientů a opět vykázala ziskové hospodaření.

Equa Bank je tradičně třetí, následují mBank a Komerční banka

Equa Bank se už podruhé umístila na třetím místě s hodnocením 76,5 procenta. Za ní následují mBank a Komerční banka, která je také na pátém místě zástupcem tradičních velkých bank.

Hodnocení bank za jednotlivá čtvrtletí v roce 2016:

Banka

I. čtvrtletí

II. čtvrtletí

III. čtvrtletí

IV. čtvrtletí

2016 průměr

Air Bank

82,2

80,4

81,1

83,9

81,9

Fio banka

80,4

80,2

83,5

83,2

81,8

Equa bank

76,8

75,9

78,7

74,4

76,5

mBank

73,6

74,8

69,5

74,8

73,2

Komerční banka

70,6

73,1

71

72,2

71,7

UniCredit Bank

70,7

70,7

72,1

71,4

71,2

Moneta Money Bank

67,7

70,3

70,3

69

69,3

Sberbank

71,1

72,7

67,8

63,9

68,9

Raiffeisenbank

71,4

68,3

65,8

68,6

68,5

ČSOB

67,2

67,7

66,8

67,9

67,4

Česká spořitelna

61,8

65,2

63,1

63,3

63,4

Poštovní spořitelna

59,3

60,6

58,9

61,9

60,2

Expobank

53,4

59,2

63,3

55,2

57,8

Zdroj: www.vstricnabanka.cz

Generálním partnerem projektu prvního klientského ratingu bank GEEN Vstřícná banka je společnost General Energy, a.s. www.geen.eu

O projektu Vstřícná banka

První klientský rating Vstřícná banka je průběžným čtvrtletním hodnocením, které má za cíl pravidelně, v průběhu roku hodnotit banky na základě vstřícných či nevstřícných kroků a opatření hodnocených bank. Jedná se tedy o konkrétní a adresné hodnocení opatření bank.

Hodnotí tři na sobě nezávislé skupiny hodnotitelů:

1) Odborná porota složená z deseti odborníků.

2) Server bankovnipoplatky.com - výše poplatků a přehlednost sazebníků.

3) Registrovaná a neregistrovaná veřejnost.

Členy odborné poroty jsou tyto osobnosti:

- JUDr. Ing. Ph.D. Otakar Schlossberger - předseda poroty je odborníkem na bankovnictví působící jako pedagog a autor zabývající se touto tématikou. Byl také prvním finančním arbitrem v České republice.

- Ing. Olga Šeflová - lektorka a specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, která zastupuje Bankovní institut Vysokou školu (BIVŠ).

- Mgr. Petr Kučera - redaktor ekonomické a finanční rubriky hlavního mediálního partnera projektu Aktualne.cz.

- Ing. Markéta Grušáková - manažerka společnosti, zástupce mediálního partnera Parlamentní listy

- Mgr. Jan Klička - vedoucí redaktor a zástupce mediálního partnera projektu tištěného regionálního Deníku a internetového Denik.cz.

- Ing. Martina Hedvičáková - lektorka a specialistka na bankovnictví Univerzity Hradec Králové.

- Ing. Bedřich Danda - dlouholetý předseda Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a bývalý náměstek ministra průmyslu a obchodu.

- Mgr. Miroslav Zeman – manažer hodnocení Vstřícná banka a advokát

- Ing. Miroslav Škvára - Vysokoškolský pedagog ČVUT, pro oblast bankovnictví

- Ing. Ivan Bukáček - člen vedení společnosti GEEN, titulárního partnera projektu

Autor: Miroslav Zeman


Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři