web
První klientský rating bank v České republice


Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za III. čtvrtletí 2013 se potřetí v řadě stala Česká spořitelna

20. 04. 2015

Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za třetí čtvrtletí roku 2013 se stala již potřetí v řadě Česká spořitelna. Tato banka získala za třetí čtvrtletí od občanů se zdravotním postižením hodnocení 82,6 procent. 

Za vedoucí Českou spořitelnou jen mírně zaostala Fio banka, která získala 81,8 procenta. Třetí místo pak obsadila Poštovní spořitelna s 80,5 procenty. Poštovní spořitelna tak přeskočila Komerční banku, která se umístila v minulém čtvrtletí na třetím místě. Banky z pohledu jejich vstřícnosti k osobám se zdravotním postižením hodnotí sami tito lidé.

První klientský rating, kde hodnotí pouze osoby se zdravotním postižením

OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly je první klientský rating, kde hodnotí banky přímo osoby se zdravotním postižením. Tyto osoby mohou ohodnotit banky na stupnici od 1 do 10, představující žebříček 10-100 procent. Hodnotit mohou buď jednu, či několik bank.

OZP tak nemusí hodnotit pouze banky, jejímiž jsou klienty, ale mohou ohodnotit dle svých znalostí či pocitu i banky ostatní. Nicméně každý z uživatelů musí při registraci před samotným hodnocením označit banku či banky v níž jsou klienty. Lze tak pozorovat rozdíly hodnocení mezi klienty vlastní banky a mezi hodnocením klientů, kteří banku hodnotí zvenčí.

Česká spořitelna hodnocení kraluje, i když jen těsně

Česká spořitelna i ve třetím čtvrtletí roku 2013 obsadila první místo s hodnocením 82,6 procentního bodu. Proti předchozímu čtvrtletí si polepšila o 1,2 procentního bodu. Za zvýšením hodnocení banky nestojí dle komentárů osob se zdravotním postižením pouze samotné kroky banky vůči této skupiny obyvatel, ale také mediální viditelnost a inovativnost banky, která přišla během třetího čtvrtletí na trh s novými produkty, které mohou využívat i osoby se zdravotním postižením. OZP také oceňují přehlednost a kvalitu internetového bankovnictví této banky servis24. Oceňována je také možnost hradit prostřednictvím internetového bankovnictví České spořitelny faktury tzv. ifaktury některých dodavatelů a služeb, což osobám se zdravotním postižením umožňuje pohodlně a bezpečně hradit své faktury, které jim chodí přímo do prostředí internetového bankovnictví.

O skutečnosti, že Česká spořitelna věnuje této skupině osob velkou pozornost, svědčí i fakt, že lidé se zdravotním postižením sledují pozitivní vývoj vstřícnosti ze strany zaměstnanců banky, kteří pozorně a ochotně přistupují s nadstandardní péčí k OZP.

Základem pozitivního hodnocení České spořitelny je stále nejlepší dosažitelnost této banky a množství jejich bankomatů. Tuto skutečnost oceňují OZP velmi pozitivně. OZP také Českou spořitelnu znají jako banku, která je průkopníkem ve službách pro OZP, například bankomaty pro nevidomé. Udržení pozitivního hodnocení tak banka může dosáhnout novými projekty, určenými přímo pro OZP, nebo i samotnou aktivitou v rozvoji běžných produktů, které OZP mohou rovněž využívat.

Nevelké rozdíly mezi první Českou spořitelnou a bankami, které ji následují, však znamená, že i Česká spořitelna musí být v oblasti služeb a podpory osob se zdravotním postižením stále aktivní a nesmí usnout.

Fio banka dohání Českou spořitelnu

Fio banka je už po několikáté v řadě druhá. Získala však velmi slušné hodnocení 81,8 procenta a za Českou spořitelnou tak zaostala jen minimálně. Fio banka se tak ukazuje jako favorit nejen hodnocení OVB Vstřícná banka samotného (stala se Nejvstřícnější bankou za rok 2012), ale také hodnocení vztahující se k osobám se zdravotním postižením.

Zlepšující se hodnocení banky velmi silně souvisí se zvětšováním pobočkové i bankomatové sítě, kdy banka téměř v každém čtvrtletí otvírá několik svých nových poboček, což je zejména pro stranu seniorů a osob se zdravotním postižením velmi příznivý krok. Tyto osoby totiž využívají poboček bank stále velmi často.

Stejně tak je velmi dobře hodnoceno i internetové bankovnictví a možnost vše vyřídit přímo od svého počítače, což využívají ve velké míře lidé s pohybovým postižením. Banka navíc působí stejně jako na většinovou populaci i na OZP velmi dynamicky, moderně a má dobrou image, která působí na všechny skupiny obyvatel.

Poštovní spořitelna poprvé na medailové pozici

Třetí v pořadí se ve třetím čtvrtletí stala Poštovní spořitelna, která obdržela hodnocení 80,5 procentního bodu. Nahradila tak Komerční banku, která se posunula na čtvrté místo. Poštovní spořitelna tak začíná stále více těžit při svém hodnocení z velkého rozsahu svých poboček, které má umístěny na klasických poštách.

Banka je současně v posledních měsících více vidět i díky dalšímu rozvoji svých produktů se značkou ERA, kdy po delší době útlumu, začíná banka opět více propagovat tento svůj brand.

Petr Majer hodnotí ve svém komentáři banku takto: „Poštovka je pro mě velmi dosažitelnou bankou. Poštu využívat musím a při té příležitosti mám možnost vyřídit si i své finance přímo na pobočce banky. Problém vidím u některých poboček pošt, kde stále nejsou bezbariérové vstupy a mám tak problém se na pobočku dostat. Mojí domovské pobočky se však tento problém naštěstí netýká.

Poštovní spořitelna má velký potenciál pro další zlepšování svého hodnocení.

Největším skokanem je Poštovní spořitelna

Již nyní můžeme porovnat rozdíly mezi prvním a třetím čtvrtletím roku. Tedy jaký je vývoj pohledu OZP na aktivitu a práci bank. Největšího zlepšení dosáhla mezi prvním a třetím čtvrtletím Poštovní spořitelna, která se díky tomu posunula na třetí místo. Zlepšení hodnocení představovalo celých 5,5 procentního bodu. Naopak k největšímu poklesu odsoudili OZP Equa Bank, která ztratila mezi prvním a třetím čtvrtletí 8,1 procentní bodu.

Banka

I. čtvrtletí 2013

II. čtvrtletí 2013

III. čtvrtletí 2013

Česká spořitelna

85

81,4

82,6

Fio banka

80

79

81,8

Sberbank

80

75,2

77

Komerční banka

77,4

77,6

79,6

Poštovní spořitelna

75

75,8

80,5

Air Bank

74,1

72

72,5

ČSOB

71,8

70,3

64

UniCredit Bank

69,5

70,2

63,9

mBank

65,8

62

59,4

Raiffeisenbank

61,3

61,5

61

GE Money Bank

55

58,3

53,7

Zuno Bank

52,7

52,1

54,3

Equa Bank

50,2

44,7

42,1

LBBW Bank

41,6

42

45,5

Citibank

36

37,5

30,1

 

 

Autor: Miroslav Zeman


Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři