web
První klientský rating bank v České republice


GEEN Vstřícná banka: Dejte ČSOB své vysvědčení - III. čtvrtletí 2017

08. 08. 2017

GEEN Vstřícná banka - v rámci projektu prvního klientského ratingu bank, mají i čtenáři serveru Bankovní poplatky unikátní možnost ohodnotit tuzemské banky a vystavit jim své vysvědčení. Přečtěte si jak vstřícná byla ČSOB a rovnou ji ohodnoťte! ČTĚTE DÁLE!

ČSOB je jedna ze tří největších bank působících na tuzemském bankovním trhu. Jedná se o banku, která má velmi široký rozsah a to i díky své velmi šikovné politice specializace jednotlivých značek skupiny. Úspěch Hypoteční banky zaměřující se na hypoteční úvěry, nebo Poštovní spořitelny zaměřující se na drobnou klientelu, je toho důkazem.

Samotná značka ČSOB je pak ceněna u podnikatelů a firem, kterým poskytuje zajímavé a cílené služby v širokém rozsahu a dobré kvalitě. Doufejme také, že se již brzy podaří úspěšně vyřešit a ukončit soudní a arbitrážní spory, které má tato banka s Českým státem. Je zcela evidentní, že působení na tuzemském trhu v globálním kontextu nezpůsobilo bance ani jejímu vlastníkovi žádné ztráty ani škody a naopak stabilní a dlouhodobý zisk.

ČSOB bojuje o podíl na trhu s dalšími velkými bankami a v některých produktech je přímo na špici, což se týká například počtu a objemu hypotečních úvěrů.

TUTO BANKU MŮŽETE OHODNOTIT PŘÍMO ZDE!

GEEN_vstricna

 

S čím přišla banka v II. čtvrtletí 2017

ČSOB přišla v druhém čtvrtletí roku 2017 se zajímavými novinkami. Za pozornost stojí určitě oznámené spuštění služby asistence a poradenství pro zájemce o hypotéky, nebo poradenství pro investory. Banka se také mohla pochlubit velmi dobrým hospodářským výsledkem a velmi vysokým nárůstem objemu úvěrů.

Klienti ČSOB a Ery Poštovní spořitelny mohou vybrat bezkontaktně již ze 100 bankomatů po celé republice

Bezpečnost a jednoduchost inovativního řešení při výběru z bankomatu si klienti velice pochvalují a banka jim proto vychází vstříc. Za pouhých pár měsíců od spuštění pilotního provozu mohou klienti bezkontaktně vybírat z celkem 100 bankomatů, stačí jim k tomu prosté přiložení platební karty či nálepky nebo nově i telefon s aplikací ČSOB NaNákupy. Stý bezkontaktní bankomat byl nainstalován na pobočce ČSOB v Blansku. Průměrná požadovaná hotovost se pohybuje okolo 3 800 korun. S nápadem a uvedením do praxe přišla sice jako první Air Bank, ale to neznamená, že má na bezhotovostní bankomaty monopol. Oceňujeme proto i další banky, pokud zavádí nové technologie, které zvyšují nejen komfort klientů, ale také jejich bezpečnost. V tomto případě oceňujeme i rychlost a množství bezkontaktních bankomatů, které tato banka postupně zprovozňuje.

ČSOB za bezpečnější internet: své klienty edukuje pomocí guerilly

Počty hackerských útoků meziročně výrazně rostou, zároveň roste i jejich sofistikovanost a rafinovanost. Cílem útočníků je od klientů získat důvěrná data, např. čísla karet, přihlašovací údaje do internetového bankovnictví apod. ČSOB se proto rozhodla prostřednictvím guerillové kampaně informovat uživatele o nástrahách, se kterými je možné se setkat v internetovém prostředí. Super, to je přesně to, co od bank očekáváme. Nejde o to jen do nekonečna vysvětlovat, že nemají otevírat přílohy neznámých emailů, které se tváří jako maily od bank, nebo zadávat přihlašovací údaje do internetového bankovnictví, ale je třeba klienty zaujmout. Šokovat. Ukázat na příkladech jak se lehkomyslnost nevyplácí. Někdy to může být i drsné, ale lidé se jinak nepoučí. Banky nesou v souvislosti se vzděláváním svých klientů tu nejdůležitější roli.

Ombudsman ČSOB a jeho tým vloni vyřizovali podání klientů v průměru za čtyři dny

Stále více klientů z celé skupiny ČSOB kontaktuje Ombudsmana. Jsou to většinou klienti ČSOB, Ery Poštovní spořitelny, ale i ČSOB Pojišťovny, Hypoteční banky nebo klienti ostatních členů skupiny ČSOB. Ombudsman ČSOB spolu s kolegy z celé skupiny spolupracuje na řešení jejich podání. Systém ombudsmanů v bankách se přes všechny problémy, které jejich vznik a práci provázely nakonec osvědčil. Nedá se říci, že by ombudsmani hájili pouze zájem banky ve které působí a nebrali ohled na klienty. Velmi častým přístupem je nalezení dohody, nebo napravení pochybení banky a je to tak v pořádku. Věc se má řešit pokud možno co nejrychleji a ideálně doma, než se spor či problém objeví na veřejnosti. A to si banky zatím dobře uvědomují.

ČSOB pomáhá regionům hlasuje o divokou kartu: Porota a veřejnost letos vybírají z rekordního počtu projektů

Program ČSOB pomáhá regionům vstupuje do své další fáze a veřejnost má nyní možnost vybírat v každém z krajů držitele tzv. divoké karty – tedy projekt, který se jako čtvrtý bude v daném regionu ucházet o finanční příspěvky veřejnosti a dar od ČSOB. Odborná porota, která rozhodovala o finalistech letošní jarní části, vybírala z celkem 247 přihlášených projektů. Je to vůbec nejvyšší číslo v historii programu. Jedná se sice o hezký projekt, ale otázka je do jaké míry jde spíše o společenskou akci a do jaké míry o skutečně efektivní podporu regionům, jak zní název tiskové zprávy. Jsem přesvědčený o tom, že několik milionů žádný region nevytrhne a už vůbec se nedá taková aktivita nazývat jako pomoc regionům. Je to spíše prestižní akce, kde zvítězí projekt, který následně obdrží podporu. Je to sice hezké, ale asi tak jako vítězství v loterii, že podpora či menší pomoc obdrží právě váš region.

Penzijní připojištění ČSOB dosáhlo zhodnocení 0,7 %

Penzijní připojištění ČSOB - Transformovaného fondu Stabilita dosáhlo za rok 2016 zhodnocení 0,7 %, což je v prostředí nulových, nebo dokonce záporných úroků v České republice velmi pozitivní výsledek. Podařilo se tak díky zainvestování portfolia fondu zejména do českých státních dluhopisů, doplňkově pak do korporátních nebo bankovních. Je vůbec co ke chválení? Pokud se chceme pochválit, tak to vždycky jde. Zhodnocení menší než jedno procento v prostředí nulových úroků se opravdu zdá jako úspěch. Ale je takové zhodnocení úspěchem v prostředí poměrně vysoké inflace, která přesahuje 2,5 procenta? Při tomto méně optimistickém pohledu zjišťujeme, že hodnota vkladů do fondu se v průběhu doby snižuje. Je to sice lepší než mít peníze uložené na běžném účtu, ale horší než investovat do čehokoliv jiného, co vám přinese vyšší než jednoprocentní výnos.

ČSOB ke Dni Země – stop horám papírových dokumentů

ČSOB razí trend tzv. paperless firem. Digitální bankovnictví mají stále více v oblibě i klienti, kteří si rychle zvykají na tzv. biometrické podepisování smluv. Za březen se biometricky podepsalo přes 230 tisíc dokumentů, což znamená, že se poměr biometricky a ručně podepsaných dokumentů blíží 1:1. Spolu s budováním zelených firemních sídel, grantovými programy a dalšími aktivitami tím ČSOB prokazuje, že má ohleduplnost k životnímu prostředí ve své DNA. Musíme tento přístup jen pochválit. ČSOB by tak chtěla evidentně zabodovat i v kategorii Zelená banka, tedy banka, která svou činností nejméně zatěžuje životní prostředí. Můžeme si přát jen více a více ekologických aktivit a časem i téměř nulovou spotřebu papíru.

ČSOB rozšiřuje počet bankomatů přijímajících bankovky i mince. Nový se nachází v pobočce na Černém Mostě

Vkladový bankomat, který kromě bankovek přijímá i mince, spustila ČSOB v minulém roce ve Zlíně. Na základě pozitivního ohlasu klientů se rozhodla tuto síť rozšířit a v dubnu zprovoznila nový vkladový bankomat na mince v objektu pobočky obchodního centra Černý most. Do konce roku je naplánována instalace dalších třech desítek těchto zařízení, a to jak v pobočkové síti banky, tak i u vybraných korporátních klientů. Na začátku hodnocení jsme ČSOB pochválili za rozšiřování bezkontaktních bankomatů a nyní ji opět musíme pochválit za zavádění a rozšiřování sítě vkladomatů. Jasně, banky tímto rozšiřování bankomatových služeb snižují i své náklady a zatížení poboček, ale ruku v ruce s tím jde i vyšší komfort a pohodlí klientů. Doufejme, že v nejbližší budoucnosti už bude standardem, že každý bankomatu bude automaticky i vkladomatem.

ČSOB rozdělí 1 milion korun mezi devět projektů, které podpoří finanční gramotnost

Do osmého ročníku ČSOB Nadačního programu vzdělání se přihlásilo celkem 92 organizací, z nichž 31 postoupilo do druhého kola. Nakonec odborná porota vybrala 9 projektů, mezi které rozdělí 1 milion korun. Všechny projekty se zaměřují na zvýšení finanční gramotnosti. V červnu odstartuje další výzva s tématem Bezpečnost v online prostředí. Jasně, pokud budeme vycházet z logiky, že každá částka je lepší než nic a darovanému koni na zuby nehleď, pak musíme být s milionem na finanční gramotnost spokojeni. Pokud půjdeme ale po efektivitě a skutečném rozsahu problému nízké finanční gramotnosti veřejnosti, pak se jedná o zrnko písku v poušti. Banka, která dosahuje zisku více než 14 miliard korun a na dividendách posílá do zahraničí miliardy, dá velkoryse na zvyšování finanční gramotnosti jeden milion korun, pro devět projektů. Nízká částka může být způsobena sice tím, že je kvalitních a smysluplných projektů pro zvyšování finanční gramotnosti málo, ale i z pohledu našeho působení a našich zkušeností tomu tak není. Jednodušším a reálnějším vysvětlením tak bude, že banky na nákladech na zvyšování finanční gramotnosti klientů a veřejnosti spíše šetří. Někdy se jim bohužel ani nehodí.

Do aplikace SmartBanking přes otisk prstu. Počet aktivních uživatelů vzrostl na téměř 200 tisíc

Musíme samozřejmě pochválit. Jakákoliv inovace si zaslouží uznání a ocenění. Přihlášení přes otisk prstu navíc spolu kombinuje jak vyšší bezpečnost, protože nemusíte zadávat pin kod, nebo heslo, které může kdokoliv zadat místo vás, ale také komfort, protože přihlášení je mnohem rychlejší a méně časté než v případě zadávání hesel. Pokud by bylo možné v budoucnu využít otisk prstu i při přihlášení k bankomatu, nebo při placení, jednalo by se o skutečnou revoluci v bankovních službách. Snad se toho také dožijeme.

ČSOB přichází na trh s úvěry s novým produktem. Peníze kdykoliv k dispozici díky Půjčce po ruce

Akční nabídky bank v oblasti půjček jsou již poměrně běžnou záležitostí. s novými produkty, které by se výrazně lišily od současné nabídky, se klienti příliš často nesetkají. ČSOB však v květnu představila novinku, kterou se stejnými parametry na úvěrovém trhu nikdo jiný nenabízí – tzv. Půjčku po ruce. Nový produkt ulehčí opakované půjčování peněz při zachování jednoduchosti a přehlednosti splácení, a to zcela bez poplatků. Klientům rovněž nabídne speciální platební kartu a tři rychlosti splácení. Skutečně velmi zajímavá nabídka a služba, která v případě splnění podmínky jednoduchosti může mnoha klientům přijít vhod. Je patrné, že banky cítí na trhu velmi tvrdou konkurenci a snaží se zaujmout klienty právě zcela novými službami a inovacemi. Velké banky jsou také nuceny rychleji inovovat, protože velkou část inovací jim postupně přebírají nízkonákladové, dravé banky jako Air Bank či Fio.

Investiční plán pro Evropu: další finanční zdroje pro malé a středně velké podniky v České republice

Evropský investiční fond (EIF) a Československá obchodní banka (ČSOB) podepsaly garanční dohodu, která umožní ČSOB poskytnout úvěry ve výši 50 milionů eur inovativním společnostem v České republice. Tak a máme tu další podporu malých a středních podnikatelů. Vedle České spořitelny, která vydá na podporu těchto podnikatelů 100 milionů Eur, přichází ČSOB s nabídkou až 50 milionů eur. Otázkou je, zda se skutečně všechny tyto prostředky spotřebují a budou skutečně znamenat podporu pro malé a střední podnikatele. Stále více jsem však přesvědčen, že nejlepší podporou podnikatelů je stabilní ekonomické prostředí a zvyšující se kupní síla obyvatel a obchodních partnerů.

ČSOB zrychluje tuzemské platby. Peníze připíše na účet u cizí banky ještě v ten samý den

Klienti ČSOB, Ery a Poštovní spořitelny mohou od května využít zrychleného zasílání plateb v rámci internetového bankovnictví i smartbankingu, a to i při odesílání finančních prostředků do jiných bank. Díky změně podmínek České národní banky pro provádění platebního styku budou platební příkazy vyřízeny ještě v ten samý den i u tuzemských plateb do jiných bankovních ústavů. Pokud tedy klient provede platbu dopoledne, příjemce ji obdrží ještě ten samý den. Přibližně polovina plateb je dnes připsána na účet příjemce v jiné bance v ten stejný den. Veskrze pozitivní informace Na tento systém pak mají přejít od začátku roku 2018 i všechny ostatní banky. Je zcela v pořádku že v době masivní elektronizace bude fungovat něco tak banálního jako připsání finančních prostředků na účet adresáte ještě v ten samý den. To už by měla být proboha v dnešní době samozřejmost.

ČSOB opět podpoří bezpečnost v online prostředí, rozdělí až 1 milion korun

Podpora online bezpečnosti v rámci ČSOB Nadačního programu vzdělání sklidila v prvních dvou ročnících ze stran neziskových organizací i veřejnosti pozitivní ohlasy, ČSOB se proto rozhodla v tomto programu pokračovat a otevřela tuto grantovou výzvu i letos. Mezi projekty znovu rozdělí až 1 milion korun. Uzávěrka podání žádostí je 21. června, vítězné projekty pak budou vyhlášeny 19. září. I když se jedná o „pouze“ milion korun nebudeme škarohlídi a i tuto aktivitu banky pochválíme a budeme doufat, že prostředky na tyto aktivity se budou v budoucnosti výraznějším způsobem zvyšovat.

Falešný web ČSOB ukázal, že třetina lidí se svým účtem stále riskuje

Většina Čechů zná základní zásady, jak bezpečně využívat své internetové bankovnictví. Když ale dojde na uplatňování těchto zásad v praxi, jsou lidé liknaví. Používají jednoduchá hesla, mění je jen zřídka a ještě větší mezery mají v zabezpečení svého mobilního telefonu. Vyplývá to z průzkumu ČSOB. Dá se říci, že se jedná až o šokující zprávu. Přes všechny aktivity, vzdělávací programy i osvětu lidé stále riskují a ohrožují tak zejména sami sebe a svůj majetek. Jde přitom jen o málo. Dodržovat prostě při klikání na internetu a v mailech pár bezpečnostních zásad. I přesto lidé prokazují, že jsou velmi lehkomyslní a nedůslední a svou vlastní vinou se tak stávají obětí podvodníků.

Autor: Miroslav Zeman


Generální partner
Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři