web
První klientský rating bank v České republice


Komentované zprávy bank: PS v kyberprostoru a Sberbank uplácela letenkami

06. 07. 2018

KOMENTOVANÉ TISKOVÉ ZPRÁVY Z BANK: O čem nás naše banky informují? A jak moc jsou jejich tiskové zprávy zajímavé? Podíváme se na ně trochu veselýma a trochu kritickýma očima. ČTĚTE DÁLE!

Komentované zprávy nejsou přesnými či seriózními zprávami o krocích bank a jejich náplni. Jedná se o odlehčený komentář a ironizování tiskových zpráv z bank, které jsou často strohé, vážné a banky se v nich rády nekriticky chválí. Reakce některých zástupců bank na naši novou rubriku svědčí o faktu, že výše uvedený smysl této rubriky zatím nepochopili. Připomínáme, že se nejedná o aktuální zpravodajství, ale o výběr zpráv z předchozího čtvrtletí, které jsou zajímavé ke komentování a zároveň mohou sloužit k hodnocení bank v našem projektu GEEN Vstřícná banka.

Tento týden jsme vybrali následující zprávy, které banky vydaly v předchozím čtvrtletí. Čtěte!

Poštovní spořitelna: Rok 2018 přinese nové kybernetické hrozby. Kdo je jimi ohrožen?

Počet hrozeb a rizik v digitálním světě, stejně jako počet úspěšných kybernetických útoků a jejich sofistikovanost rok od roku stoupají. Rok 2018 nebude v tomto ohledu výjimkou, upozorňují renomované společnosti zabývající se digitální bezpečností. Dodržováním několika základních pravidel lze přitom hrozby významně omezit, a proto vám v průběhu roku přineseme seriál článků týkajících se kybernetické bezpečnosti.

Jen ať nás Poštovní spořitelna postraší. Na lidi totiž často nic jiného neplatí, aby se chovali odpovědně. Buď je nutné je postrašit, nebo si prostě musí sami nabýt ústa. Vzdělávání a varování totiž často vůbec nepomáhá. A bez osobní zkušenosti to prostě někdy nejde. Hlavním činitelem přitom není automatická a softwarová bezpečnost banky, ale především přístup klienta, který je nejslabším článkem všech bezpečnostních opatření. Ve velké většině případů si tak za zneužití informací či účtu mohou klienti sami.

Poštovní spořitelna

Klienti Sberbank CZ soutěžili o letenky

Zástupci Sberbank CZ předali třem hlavním výhercům klientské soutěže vouchery na letenky v hodnotě 20 tisíc Kč a palubní kufry v zelené korporátní barvě. Cílem bylo odměnit klienty a podpořit znalost claimu „Na penězích záleží“, který banka používá ve spojení se svým konceptem FÉR produktů.

Používat tzv. odměny ve formě losování není v rámci bankovních služeb úplně vhodné. Pokud chci někoho odměnit, měl bych odměnit pokud možno každého kdo splní nějakou podmínku, nebo ideálně dlouholeté či věrné klienty. Pokud se z bankovních služeb a odměňování dělá loterie, nevypadá to moc dobře. Přijde mi ponižující, abych byl jako věrný klient banky odměněn jen když mě někde někdo vylosuje, což je téměř nulová pravděpodobnost mezi tolika klienty.

sberbank

Skupina UniCredit byla vyhlášena v průzkumu Trade Finance Survey 2018 časopisu Euromoney lídrem v poskytování služeb obchodního financování

Skupina UniCredit byla podle průzkumu Trade Finance Survey 2018 prestižního časopisu Euromoney oceněna jako „Nejlepší globální poskytovatel obchodního financování“. Konkrétně uspěla v podkategoriích „Komplexní služby“, „Produkty/platby“ a „Celkové plnění“.

Podle sedmého ročníku průzkumu se skupina UniCredit stala lídrem na trhu v oblasti poskytování obchodního financování v Itálii a v dalších sedmi zemích regionu střední a východní Evropy. Konkrétně v Bulharsku, Bosně
a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku a Turecku. V nové kategorii „Nejlepší služby“ se skupina UniCredit umístila na prvním místě v Bulharsku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku a Srbsku. Seznam zemí doplnilo Rusko.

Úspěchem v této soutěži se UniCredit Bank chlubí dlouhodobě. Právě časopis Euromoney hodnotí tradičně tuto banku nejlépe. Bohužel pro běžného klienta této banky úspěch v této soutěži v podstatě vůbec nic neznamená, protože se hodnocení netýká typických a nejvyužívanějších služeb pro běžné retailové klienty. Banku lze ale určitě ocenit za přístup a nápaditost k vybraným skupinám klientů (lékaři, advokáti apod.)

t_UCBk-3D

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ KOMENTÁŘE TISKOVÝCH ZPRÁV BANK NALEZNETE ZDE!

Maskot palec dolů

Autor: Miroslav Zeman


Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři