web
První klientský rating bank v České republice


Kniha Patrika Nachera: Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra

04. 09. 2019

STŘEDEČNÍ SERIÁL - KNIHA KONEC FINANČNÍCH NEGRAMOTŮ V ČECHÁCH: Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra. V případě problémů ho řešte vždy co nejdříve. Vyplatí se to. ČTĚTE DÁLE!

V našem seriálu vám přinášíme nejzajímavější části knihy o finanční gramotnosti od Patrika Nachera. Jak které přísloví souvisí s aktuálním finančním problémem? Dozvíte se vždy v našem pravidelném středečním seriálu.

Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítra – aneb když jde do tuhého, neplatí jinak docela osvědčená zásada „ráno moudřejší večera“. Pokud ztratíme platební kartu, občanský průkaz, pas nebo je prostě nemůžeme najít, a je přitom víkend, je nezbytné to řešit ihned, okamžitě kartu zablokovat. TIP: číslo na blokaci karty u své banky mějme uložené v našem mobilu (tabulku s čísly najdete u přísloví „Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí “). Ztracenou či ukradenou občanku bychom měli nahlásit na policii. Podle statistik Policie ČR se za rok u nás uskuteční okolo 100 000 kapesních a drobných krádeží. Není důvod nic odkládat, zloději čekat na pondělí jistě nebudou. Mimochodem údajně se nejčastěji kradou občanské průkazy v pátek, aby se vytvořil časový prostor – dvou víkendových dnů – pro jejich zneužití. Pondělní nahlášení ztráty nám tedy už může být „platné jak mrtvému zimník“.

Nehoda není náhoda – aneb náhoda rozhodně není, že u nehody se v mžiku objevuje odtahová či servisní služba a další rádoby pomocníci (kruci, kde se tam tak rychle berou?). Říká se jim „lovci nehod“, jejich tempo je vražedné, naše silnice a dálnice jsou jejich revírem a jejich kořistí jsou účastníci nehod. Využijí aktuální stresové situace a zneužijí našeho akutního emocionálního rozpoložení k vnuknutí na první pohled nerozpoznatelných, předražených služeb – pomoc se v takové situaci těžko odmítá. Přitom většinou máme sjednané havarijní pojištění, jehož součástí bývá služba asistence, která je vhodná právě pro tyto účely. Proto bychom v autě měli mít vždy po ruce (kromě povinné výbavy samozřejmě) formulář pro záznam o dopravní nehodě a kontakt na svoji pojišťovnu (měl by být v adresáři našeho mobilu) včetně čísla pojistné smlouvy. Po případném ohlášení na policii, kam voláme, pokud škoda přesáhne 100 000 korun (kdo to má jako poznat, že), případně je účastníkem nehody další osoba nebo je někdo zraněn, voláme do pojišťovny a celou věc řešíme. Každopádně bychom měli už dopředu vědět, jestli součástí našeho havarijního pojištění jsou i další služby, jako je třeba odtah nepojízdného vozidla, poskytnutí náhradního auta a tak podobně. Pak totiž i ve stresové situaci zvyšujeme pravděpodobnost, že budeme schopni lovce nehod poslat za jinou kořistí, na jiná loviště. A zpět k té policii, nějak mi to vrtá v hlavě. Vycházím z jednoduché logiky – pokud policii zavoláme i přesto, že nemusíme, je to menší oříšek, než kdybychom ji nevolali, ale přitom jsme měli. Tím si můžeme vytvořit problémy do budoucna například s pojistným plněním.

Další díly našeho seriálu o knize Konec finančních negramotů v Čechách si můžete přečíst ZDE!

KNIHU PATRIKA NACHERA SI MŮŽETE ZAKOUPIT PŘÍMO ZDE!

Konec negramotů

Autor: Miroslav Zeman


Organizátor         Záštita
Generální mediální partner

Mediální partneři

Partneři